onsdag 28 november 2007

Onsdag mitt i veckan


Vad ska man säga? Händer inte mycket på jobb idag måste jag säga. Har hängt på Wikipedia hela morgonen och kollat in världens tunnelbanor. Jag har fått reda på mycket viktig kunskap:

- Världens första och även största tunnelbana är den i London
- Afrikas enda tunnelbana finns i Kairo
- Världens mest nordliga tunnelbana ligger i Helsingfors, och den var även världens kortaste ett tag med sin enda linje
- Världens kortaste tunnelbana ligger i Italien
- Efter London byggdes världens andra tunnelbana i Budapest av alla ställen
- I Sverige finns en spökstation utanför Sundbyberg, alltså en station som byggts men som aldrig tagits i bruk

Annars började min morgon med inte bara en kaffeolycka, utan två. Eftersom städerskorna här vill slänga allt måste man gömma sin kaffekopp om man vill ha kvar den. Jag gömmer alltid min kopp under en pärm . Då måste koppen läggas ner. Det innebär att den bör vara tom, trots att lock naturligtvis används. Imorse hade den läckt (igen) förstås. Se bifogat bildbevis. Dessutom spillde jag en massa kaffe på min vita t-shirt. Tur att jag har fått den gratis (reklamtröja för isländska teleoperatören Síminn som jag fått).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoho, mer tunnelbane studier? Nej tack va. Tacka vet jag höstgryta på riktigt mormors sätt.

Aurora sa...

Tänk att jag alltid är lika rädd varje gång jag åker förbi den där stationen i Sumpan!