fredag 16 november 2007

Fredag hela veckan.... eller i alla fall idag ;)


Sov inte så mycket inatt, men nu börjar jag komma över detta. Vad som är hur bra som helst med att inte bli TL är att jag kan fortsätta slappa på mitt jobb!!!! idag har jag, på de snart två timmar jag varit här, fått motta hela tre samtal. Jag har kopplat vidare två av dem. Har läst DN.se, skrivit på lite forum, kollat upp med kastering av hanhund och snackat skit med mina kollegar. Och inte att förglömma att jag försöka pratat tyska med det tyska teamet. Det är väl ganska seriöst ändå?? Och så får jag ju betalt för att blogga. Det är inte illa! Så nu kommer det att bli en extremt lång blogg. Eller nej, det kanske det inte blir. Jag har ju faktiskt med mig hederliga Basic (Histology, reds anm för de som inte är vet.studenter) så att jag kan plugga lite.

Apropå plugget. Måste komma in i vardagsplugg här. Kom in lite i det när jag inte hade något att göra, men nu är det svårt när man kommer hem vid halv sju och det är mörkt. Och jag vet inte var det finns bra bibliotek. Hittade ett fint nere vid typ Ramblan och har hittet ett (ganska dåligt) bibliotek en bit hemifrån. Ska nog fråga spanjorerna här om de vet. Det borde de. Man ska utnyttja folk. Så det så ;)


Eftersom jag aldrig lagar mat nu för tiden så blir det dåligt med matlådor. Gick glad i hågen till Hipermercado här om dagen för att köpa den billiga men goda pytt i pannan som de har där som man bara kan micra. Tror du att det fanns? Nej, det måste varit slut. Så nu har jag istället med mig någon typ av billig fryst paella med räkor, skinka och tortillabitar i. Det är inte så gott, men helt ok. Och en påse kostar bara strax över en euro och räcker till två matlådor. Me like!

Ska avsluta med ett citat:
"Það er margt í mörgu"

Det är ett mycket använbart uttryck.

P.S. Bilen är bara med på bild för att den är så cool. Ägde den på Island. Det var tider det. Sen dog Bruno.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men du måste ju berätta vad citatet betyder också - för oss som inte är upplysta.

Jonaz sa...

Men alltså använd det bara. Det är underbart!!

Fast ska sanningen fram betyder det inte så mycket. Typ det är mångt i mycket.